Netanyahu’dan Trump’ı kızdıracak çıkış! “ABD’ye bağımlılığı bitirmeliyiz”

ABD ile İran arasında sağlanan mutabakatın ardından İsrail ile ABD arasındaki ilişkilerde yaşanan görüş ayrılıkları sürerken, İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu‘dan ülkenin savunma politikalarına ilişkin dikkat çekici açıklamalar geldi. İsrail Başbakanlık Ofisi‘nin aktardığı bilgiye göre Netanyahu, Gush Etzion‘da eğitim gören yedek subaylarla bir araya geldi. Burada yaptığı konuşmada İran’a yönelik saldırılara da değinen Netanyahu, bölgedeki sürecin henüz tamamlanmadığını öne sürerek İsrail’in askeri kapasitesini daha da güçlendirmesi gerektiğini savundu. “KENDİ SİLAHLARIMIZI ÜRETMELİYİZ” Savunma alanında dışa bağımlılığın azaltılmasının önemine vurgu yapan Netanyahu, İsrail’in gelecekteki güvenliğinin kendi üretim gücüne dayanması gerektiğini belirtti. Bu kapsamda ülkenin bağımsız bir silahlanma altyapısı oluşturmasının zorunlu olduğunu ifade eden…

Eski İsrail Başbakanı: İran’a gizlice Starlink soktuk

Eski İsrail Başbakanı Naftali Bennett, bugün yaptığı açıklamada, İsrail’in İran’daki hükümet karşıtı protestoculara yardım etmek amacıyla ülkeye Starlink internet alıcıları kaçırdığını kabul etti. Bennett, Başbakan Binyamin Netanyahu hükümetinin bu planların devamını getiremediğini belirtti. Reuters ajansının aktardığına göre Kudüs’te düzenlenen JNS Uluslararası Politika Zirvesi’nde konuşan Bennett, görevde olduğu 2021-2022 döneminde “internet ve sosyal ağların sürekliliğini sağlayacak on binlerce Starlink alıcısının edinilmesi ve İran’a kaçırılması sürecini” başlattığını ifade etti. Elon Musk’ın kurucusu olduğu SpaceX şirketine ait olan Starlink, uydu üzerinden internet bağlantısı sağlıyor. İran yönetimi daha önce de ABD ve İsrail’i, ulusal güvenliğini sarsmak amacıyla ülkeye yasa dışı yollarla bu cihazları sokmakla…