Toyota, Küresel Otomobil Pazarındaki Liderliğini 2025’in İlk Yarısında Korudu
Toyota, 2025’in ilk yarısında küresel otomobil pazarındaki liderliğini korudu ve 5,54 milyon araç satışı gerçekleştirdi. Bu performans, 2021’de gerçekleşen 2024’ün aynı dönemine göre %7,4 artış gösterdi. Hibrit otomobilleri bu başarının önemli bir unsuru olarak öne çıktı.
Japonya’da iç satışlar, muhteşem bir %27,4 artışla 1,05 milyon araca yükselirken, yurtdışı satışları %3,6 artışla 4,5 milyona ulaştı. ABD’de Toyota ve Lexus’un satışları %4,2 artışla 1,24 milyon adede ulaşırken, Çin’de %6,8 artışla 837.744 araç sattı.
Çin’deki satışların 1 milyon barajına yaklaşması büyük bir başarı olarak kabul ediliyor; Toyota, yerli markaların hakim olduğu bir pazarda pay sahibi olabileceğini gösteriyor.
Volkswagen, %1,3 artışla 4,41 milyon adet araç satışı gerçekleştirerek küresel sıralamada ikinci sırada yer aldı.
Yurt içinde Toyota açık ara farkla önde giderken, Honda ise satışlarında %5,1’lik düşüşle 1,78 milyon adetle geride kaldı.
Suzuki, satışlarda %2,3’lük bir düşüşle 1,63 milyon adetlik satışla yer aldı. Nissan ise %5,7’lik düşüşle 1,61 milyon adetlik satışla performansının en düşüğünü gösterdi.