AB tek pazarı canlandırmak istiyor

AB Komisyonu, Avrupa Ekonomik Alanı Anlaşması’nı Geliştirmeyi Amaçlıyor

Avrupa Birliği (AB) Komisyonu, 27 üye ülke ile birlikte, Avrupa Ekonomik Alanı Anlaşması kapsamında İzlanda, Lihtenştayn, Norveç’i ve sektörel anlaşmalar aracılığıyla İsviçre’yi içeren tek pazarın işleyişini geliştirmeyi hedefleyen yeni bir strateji açıkladı.

Yeni stratejiye göre, AB içinde ticaret ve yatırımları engelleyen sorunlar giderilecek ve bu alandaki engeller azaltılacak. Ayrıca, KOBİ’lerin faaliyetlerine destek olacak adımlar atılacak ve işletmelerin dijitalleşmeleri teşvik edilecek. AB kuralları daha anlaşılır ve basit hale getirilerek işletme operasyonlarını kolaylaştıracak.

Strateji kapsamında, tek pazar içinde mesleki yeterliliklerin tanınmasını artıracak önlemler alınacak ve ortak standartların uygulanacağı alanlar genişletilecek. Üye ülkeler arasında farklılık gösteren kurallar düzeltilerek hizmetler alanındaki düzenlemelerin uyumu sağlanacak.

Ayrıca, düşük riskli sektörlerde çalışanların ülkeler arası geçici görevlendirmelerine ilişkin kurallar kolaylaştırılacak ve enerji, telekomünikasyon, ulaştırma ve finansal hizmetler sektörlerinde daha fazla entegrasyon hedefleniyor. Bu sayede ürünlerin serbest dolaşımı ve sınır ötesi hizmetlerin artması sağlanacak.

Tek pazar, 26 milyon işletmeyi ve 450 milyon tüketiciyi kapsıyor ve GSYH’si 18 trilyon avro seviyesinde seyrediyor.

Related Posts

ABD’li banka açıkladı: Dolardaki sert düşüş piyasaları alt üst edecek

ABD için endişelerin artması dolar tarafında güçsüzlüğe işaret ederken dev banka Morgan Stanley dolarda sert düşüşlerin yaşanacağını belirtti. Dolardaki değer kaybı sonrasında piyasalarda neler yaşanabilir? Altın ve döviz urları nasıl etkilenir? İşte detaylar…

Kurban Bayramı öncesi hayvanlara yol denetim istasyonlarında sıkı kontrol

Kurban Bayramı’na günler kala veteriner yol denetim ve kontrol istasyonları hayvanların sağlıklı şekilde satış yerlerine ulaştırılmaları için 24 saat mesai yapıyor.

Vatandaş 2024 yılında en çok neye para harcadı?

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Hanehalkı Bütçe Araştırması’nın 2024 yılı sonuçlarına göre, Türkiye’de vatandaşların en yüksek harcama yaptığı pay yüzde 26 ile konut ve kira harcamaları olurken ikinci sırada yüzde 21,6 ile ulaştırma; üçüncü sırada ise yüzde 18,2 ile gıda ve alkolsüz içecekler yer aldı.

Aydın çam fıstığı AB’den coğrafi işaret tescili aldı

Aydın çam fıstığı AB’den coğrafi işaret tescili aldı

Altın haftayı değer kaybıyla tamamladı

Altın haftayı değer kaybıyla tamamladı

ABD vize başvurularında yeni dönem: Sistem tamamen değişti!

ABD vize başvurularında dijital sistem değişti. Başvurular artık yeni bir platform üzerinden yapılacak. Tüm başvuru sahiplerinin sisteme kayıt yaptırması gerekiyor.